Soorten autoreclame en aandachtspunten

De bedrijfsauto is misschien wel het meest onderschatte reclameobject. Zonde, want vaak rijd je met de bedrijfsauto het hele land door. Dat biedt dus kansen om je bedrijf te promoten! Maar op welke manieren kun je dat doen? Kortom, welke soorten autoreclame zijn er zoal? Daar gaan we je in dit artikel een antwoord op geven. Ook bespreken we wat de aandachtspunten zijn als je besluit om in autoreclame te investeren.

Magneetplaten

Magneetplaten zijn goedkoop, maar effectief. Het grote voordeel van magneetplaten, is dat je ze buiten werktijd kunt verwijderen. Ideaal, als je in je vrije tijd liever niet in een auto met bestickering wilt rondrijden.

Autobelettering

Wil je 24/7 reclame maken voor je bedrijf? Dan is autobelettering een goede keuze. Bovendien oogt deze vorm van autoreclame ook professioneler dan magneetplaten. Het grote voordeel van autobelettering, is dat je in principe het gehele oppervlak van de auto kunt gebruiken om je boodschap te communiceren en je daarnaast meer effecten aan de bestickering kunt toevoegen. Daardoor valt je reclameboodschap beter op en vergroot je de zichtbaarheid van jouw bedrijf.

Carwrapping

Wanneer je je auto geheel laat ‘inpakken’ met folie, praten we over carwrapping. Carwrapping wordt met name gebruikt als mensen hun auto een geheel andere look willen geven. Vanuit commercieel oogpunt is het laten wrappen van je auto niet altijd interessant. Dat komt omdat je in veel gevallen lang niet alle folie gebruikt om je boodschap mee te communiceren, maar je moet natuurlijk wel betalen voor de folie.
Kortom, afhankelijk van de ‘omvang’ van je boodschap of het effect dat je wilt bereiken, kan het interessanter zijn om voor autobelettering te kiezen.

Aandachtspunten als je in autoreclame gaat investeren

Autoreclame is alleen effectief als je er op de juiste manier gebruik van maakt. Te vaak zie je nog auto’s rondrijden met bijvoorbeeld alleen een bedrijfsnaam. In principe kun je stellen dat dergelijke autoreclame zonde van je geld is. Want zeg nu zelf: hoe moeten potentiële klanten door zo’n boodschap geïnteresseerd raken in jouw diensten of producten?

Kortom, als je in auto reclame investeert houd dan in ieder geval rekening met het volgende:

Het moet direct duidelijk zijn welke toegevoegde waarde je levert. Stel je verkoopt laptops en onderhoudsabonnementen en in de abonnementen zitten ook vervangende laptops inbegrepen voor het geval je laptop gerepareerd moet worden. In dat geval kan de reclameboodschap bijvoorbeeld zijn: Altijd een laptop die het doet, zodat je bedrijf nooit stil komt te staan.
Je telefoonnummer en website moeten opvallen en ook op afstand goed leesbaar zijn.
Zorg voor focus in de bestickering. De boodschap moet opvallen, de visuele aspecten rondom de boodschap zijn vooral bedoeld om de aandacht richting jouw auto te trekken.
Kies altijd voor folie die tegen de wasstraat kan. Dat scheelt een hoop tijd in het schoonmaken van je auto.

Advies nodig?

Het bedenken en het uitwerken van autoreclame wordt vaak onderschat. Daarnaast hebben de meeste ondernemers zelf ook ideeën over hoe de bestickering eruit moet komen te zien. Het is beter om je wensen te noteren en vervolgens een bedrijf dat gespecialiseerd is in signing te benaderen om je wensen in een reclameboodschap uit te laten werken. Een specialist bestickert immers dagelijks auto’s. Het is dus hartstikke zonde als je geen gebruik maakt van die vakkennis!

Andere vormen van voertuigenreclame

Naast de auto zijn er natuurlijk nog meer vormen van bestickering van voertuigen. Denk aan vrachtwagenreclame en trailerbelettering. Meer weten? Klik hier voor meer informatie over voertuigenreclame.

Dit reclame-artikel is geplaatst door (Sjoerd Hansen), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.