Autoreclame is nog altijd een van de meest effectieve vormen van bedrijfsreclame. Maar alleen als je met een aantal aandachtspunten rekening houdt. Doe je dat niet, dan neemt de effectiviteit al snel af. In dit artikel vertellen we je met welke zaken je rekening moet houden. Daarnaast bespreken we nog een aantal andere effectieve vormen van bedrijfsreclame die de investering meer dan waard zijn.
Autoreclame: belangrijke aandachtspunten
Het komt nog vaak voor dat bedrijven, zelfs grote internationals. kiezen voor autoreclame in de vorm van een logo. Natuurlijk is dat voor de herkenbaarheid van de auto’s best handig, maar het is allesbehalve prikkelend voor potentiële klanten die het logo zien. Want het zegt verder niks over waarom ze klant bij je bedrijf zouden moeten worden.
Het is dus belangrijk om niet zozeer je eigen smaak of ideeën voor je reclameboodschap als uitgangspunt te nemen, maar de persoon voor wie de boodschap bedoeld is. Dus je doelgroep. Let er daarom op dat je autoreclame in ieder geval aan de volgende eisen voldoet:
De boodschap is direct duidelijk en speelt in op de behoefte van je doelgroep.
Onnodige bedrijfsgegevens zijn wegelaten: denk aan je bezoekadres, postbus, openingstijdens etc. Je bedrijfsnaam, website en telefoonnummer zijn voldoende.
De reclame bevat geen afbeeldingen of visuele effecten die je boodschap niet ondersteunen.
De letters zijn groot genoeg zodat ze op enkele tientallen meters afstand ook nog goed te lezen zijn.
Door met de bovenstaande punten rekening te houden is de kans dat je reclameboodschap bij je doelgroep binnenkomt al een stuk groter dan wanneer je voor alleen een logo of een reclameboodschap met overbodige visuals zou kiezen.
Voorbeelden van effectieve autoreclame
Om je een idee te geven van hoe effectieve autoreclame eruit ziet hebben we een website gezocht waarop een aantal goede voorbeelden staan. Bekijk hier voorbeelden van autoreclame.
Andere vormen van effectieve bedrijfsreclame: gevelreclame en bedrijfskleding
Hoewel autoreclame een hoog bereik heeft, omdat je er het hele land mee doorrijdt, zijn er nog twee andere effectieve vormen van bedrijfsreclame die de investering waard zijn. Namelijk: gevelreclame en bedrijfskleding.
Gevelreclame
Met gevelreclame maak je het voor je zakelijke relaties en potentiële klanten gemakkelijker om je bedrijf te vinden. Bovendien kun je door middel van verlichte gevelreclame, bijvoorbeeld met lichtbakken of doosletters, 24 uur per dag zichtbaar zijn.
Gevelreclame hoeft niet per se aan de muur gemonteerd te worden. Het is ook mogelijk om de reclame met een frame op het dak te plaatsen. Net zoals bij autoreclame is het van belang dat je nadenkt over de reclameboodschap die je met gevelreclame wilt communiceren.
Natuurlijk mag de bedrijfsnaam niet ontbreken. Maar daarnaast is het aan te raden om een aantrekkelijke slogan te plaatsen die beschrijft welke toegevoegde waarde je aan je klanten levert. Op die manier zien voorbijgangers niet alleen een bedrijfsnaam, maar ook welke waarde je hen kunt leveren.
Bedrijfskleding
Bedrijfskleding is een zeer effectieve vorm van bedrijfsreclame, omdat het personeel dat de kleding draagt werkelijk overal reclame voor je bedrijf maakt. Bijvoorbeeld als ze in de pauze even naar de supermarkt lopen om een broodje te kopen over onderweg zijn naar een klus.
Daarnaast zorgt bedrijfskleding voor een professionele uitstraling van je bedrijf en zorgt het voor herkenbaarheid bij klanten. Maar de kleding geeft ook een veilig gevoel. Heb je bijvoorbeeld monteurs die bij mensen thuis over de vloer komen? Dan zorgt bedrijfskleding ervoor dat je klanten kunnen zien dat ze daadwerkelijk iemand binnenlaten die een klus komt uitvoeren, in plaats van een persoon die met hele andere bedoelingen bij hen probeert binnen te komen.
Advies nodig over bedrijfsreclame?
Zoals je hebt kunnen lezen zijn er vele redenen om te investeren in bedrijfsreclame. Maar om het rendement van je investering zo hoog mogelijk te maken is het dus van belang dat je goed nadenkt over de invulling van je bedrijfsreclame. Dus over de inhoud van de boodschap en hoe je ervoor zorgt dat de boodschap bij je doelgroep binnenkomt.
Wanneer je niet weet hoe je dat moet doen, raden we je aan om advies te vragen bij het signbureau waar je de reclame laat maken. Bij een signbureau werken specialisten die dag in dag uit bezig zijn met het bedenken en maken van reclameboodschappen. Ze weten dus als geen ander hoe ze ook voor jou effectieve bedrijfsreclame kunnen maken!